Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

 

LESSEN

  • Deelnemers / Leerlingen kunnen zelfstandig en in hun eigen tempo groeien, terwijl ze omringd worden door de energie en inspiratie van de andere studenten in de ruimte. De leraar zal met elke student afzonderlijk werken.
  • Afhankelijk van het proces kunnen sommige studenten meer aandacht nodig hebben, maar naarmate ze vaardiger worden in hun beoefening, krijgen ze meer onafhankelijkheid, ontvangen ze alleen aanpassingen en assistentie wanneer dat nodig is.
  • De lessen worden in stilte gegeven met studenten die manuele aanpassingen van de leraar ontvangen. De student kan op elk moment aangeven of hij een aanpassing of aanraking liever niet ontvangt.
    De Practice moet ideaal gezien elke dag worden gedaan (met uitzondering van volle en nieuwe Maandagen, zaterdag of zondag en de eerste drie dagen van de menstruatie). Deze dagelijkse herhaling bouwt een diepe hitte en opening in het lichaam op waardoor het veilig kan worden , getransformeerd. Als deze warmte niet wordt ontwikkeld, is het risico op letsel groter.
  • Je eerste Practice dagen zijn meestal kort en uiteindelijk langer wanneer de hele primairy serie (ongeveer 90 min.)is geleerd. De student zal alleen asana's beoefenen die door de leraar zijn gegeven, asana's worden nooit overgeslagen of aangepast zonder het advies van de docent.
  • Zelfs als de student zich niet goed voelt (met uitzondering van koorts en open wonden), is een korte oefening beter dan helemaal geen oefening.

Les etiquetten

  • Beperk de gesproken communicatie tot een minimum. Ashtanga is een interne practice.
  • Let er op dat je schoon en fris bent. Gebruik ongeparfumeerde deodorant (wanneer dat nodig is.) Gebruik geen lotions, of oliën. 
  • Draag comfortabele, schone kleding.
  • Neem als het kan je eigen mat mee. Zorg ervoor dat je yogamat schoon en geurvrij is.

  • Het wordt geadviseerd om twee uur voor de les niet te eten.
  • Meld eventuele blessures of andere relevante medische zaken aan de docent.
  • Ashtanga yoga maakt gebruik van therapeutische manuele 'hands-on' aanpassingen. De student kan op elk moment aangeven of hij de aanraking liever niet ontvangt.. 
  • Wees je er wel van bewust dat deze aanpassingen een belangrijk onderdeel zijn van de aard van het onderwijzen van ashtanga in de Mysore stijl. Zonder deze aanpassingen verminder je eventuele vordering.
 
 
Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren